bukasovymasiv

Možno je načase vysloviť tézu, ktorej sa u nás mnohí boja ako čert kríža:
Rusi sa pod vplyvom dlhoročnej propagandy ako národ sfašizovali. Zachcelo sa im krvi a dobývania území. Zažiadalo sa im rozsievať hrôzu a smrť, lebo sa ich svet začal málo báť. Ako sa na sfašizované národy patrí, zároveň uverili vo vlastnú nadradenosť a vyvolenosť, pochádzajúcu od boha. Uverili, že ich poslaním je zachrániť zvyšok ľudstva. A vyzabíjať tých, čo sa nebudú chcieť nechať zachrániť - zotročením.
Takýto svetonázor sa postupne vytvoril u veľkej väčšiny Rusov. Či sa to niekomu páči alebo nie. No a pôvodne bezvýznamný kágebáčik s ťahom na bránku Putin urobil iba to, že prianiu väčšiny svojho ochotne zmanipulovaného ľudu v pravý čas vyhovel. A začal krvavú vojnu, ktorú si Rusi - želali.
Nepochybne, Putinova vina je neodpustiteľná a trestuhodná. Ale vôbec nie je sám. Putinov je dnes v Rusku - koľko?
Sto miliónov?
Menej?
Viac?

 
Feri
Feri | 10.4.2022 09:13

Plny suhlas. Toto sa neskonci inak, ako znicenim nacistickeho ruska tak, ako kedysi nacistickeho nemecka.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 10.4.2022 09:31

Lenze uspech to bude mat len vtedy, ked si aj Rusi prejdu tym, cim Nemci po vojne - uznanim svojich zlocinov, priznanim viny (nie len Putin a co., ale vsetci, co ho podporovali/volili), pacifizmus a celkova demokratizacia.
Rozdiel je, ze Nemci demokraciu poznali a zazili.


pherkard
pherkard | 10.4.2022 09:45

Suhlasim s publikovanym nazorom a doplnim, odpoviem na otazu v zavere. Vsetci. Rozdiel je iba v sile vyjadrovania tohoto nazoru. Aktivny, pasivny, nepoviem. Bohuzial, do toho poctu je nutne zahrnut aj deti, ktore su uz od mladosti 2-3 roky intoxikovany touto zvratenou ideologiou a tak v dospelosti nebudu ine.
Cesta ako von, podla mna neexistuje a ako tak v horizonte storoci. Z ruSSka sa po par rokoch stane to co bolo za kominizmu - izolovane Severna Korea s jadrovymi zbranami, ktora nebude mat ani len financie na ich udrzbu.
Inteligencia a ti trochu rozumnejsi budu zdrhat rychlejsie ako nasi studenti zo SK a co tam ostane, zdegenerovane alkoholom, drogami a sexom medzi pribuznymi, bude jeden velky stat s dusevne postihnytym obyvatelstvom.


ja-som ja
ja-som ja | 10.4.2022 10:21

Úplne súhlasím.


diverzna vevericka
diverzna vevericka | 10.4.2022 10:43

Suhlasim len by som skor zmenil vetu "zachranit svet". Zachranit svet v podani sovietskych nacistov znamena zotrocit tych, co s nimi suhlasia a vyhladit ostatnych, co s nimi nesuhlasia. Ich otroci im este bud dakovat za zotrocenie, jednoducho vypatlanci


AP
AP | 10.4.2022 10:46

Pravda by to bola, ak by tam propaganda bola už pred Putinom, na jej základe sa vytvorili tie názory a požiadavky v spoločnosti, potom by prišiel Putin a vyhovel im rozpútaním vojny. Ale ono je to opačne. Keď Putin nastúpil v r. 2000 k moci, bola spoločnosť pomerne slobodná, bolo možné vysloviť opozičné názory, existovali silné médiá, ktoré boli v opozícii k vláde, aj keď mnohé neboli úplne nezávislé kvôli napojeniu na oligarchov. Až po Putinovom nástupe k moci začal postupne získavať kontrolu nad hlavnými médiami a začal rozvíjať propagandu, ktorá pôvodne marginálne názory v spoločnosti podporila a vytvorila tebou popísaný svetonázor postupným odfiltrovaním všetkých informácií okrem tých povolených vládou. Čiže v hypotéze máš prehodenú príčinu a dôsledok. Putin a propaganda boli prví, mohli využiť určitú nespokojnosť v spoločnosti a posilniť myšlienky, ktoré im vyhovovali, a sú teda príčinou, vytvorenie sfašizovanej spoločnosti sa objavilo ako ich dôsledok. Nastalú situáciu potom Putin využil vo svoj prospech, aby rozpútal to, čo sa v Rusku nazýva "malou víťaznou vojnou". Ide o malý konflikt, v ktorom by mala krajina vyhrať, čím sa posilní pozícia a popularita lídra a prekryjú sa iné problémy v krajine (viď druhá rusko-čečenská vojna). Lenže im to nevyšlo.
Samozrejme pod menom Putin si treba uvedomiť, že to nie je jediný človek, ale celá rozsiahla skupina/y okolo neho, ktorá sa na propagande a vytváraní tohto stavu v spoločnosti podieľa.


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.4.2022 11:30

Ja to vidím tak, že RuSSko je potrebné buď rozparcelovať, alebo totálne zničiť, vymazať z mapy, dovtedy nebude na Zemi pokoj, druhý tak zdebilnený národ by ste ťažko hľadali


AP
AP | 10.4.2022 12:05

vsetkovklude: Nemci boli tiež svojho času dosť zblbnutí, aj Taliani alebo Japonci.
Pokus o zničenie alebo vymazanie Ruska z mapy sa nepodarí, jedine jadrovými zbraňami. Útok priamo na územie Ruska by ich len ešte viac zomklo a každý útočník by čelil rovnakým problémom ako teraz Rusi na Ukrajine. A takéto vyjadrenia ich len podporujú v presvedčení, že ich západ chce zničiť. Čo sa týka rozparcelovania, aj to by vyžadovalo fyzickú porážku Ruska vo vojne. Ak by k tomu aj prišlo, rozpadlo by sa na toľko malých bojujúcich častí (má cez 30 etnických regiónov), že by nám súčasná utečenecká vlna pripadala ako prechádzka ružovou záhradou.


Tučko
Tučko | 10.4.2022 12:08

AP, dobré komenty.


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.4.2022 12:14

AP, dobre čítaš môj koment, nebudú nás vydierať jadrovými hlavicami, ak udrieme plnou silou prví...s teroristami sa nevyjednáva, oni si chybu nikdy nepriznajú...


Mick
Mick | 10.4.2022 12:59

Ako vzdy, tu by pomohla ruska propaganda v mediach. Ako rychlo sa zmenilo zmyslanie u ruskeho obyvatelstva o Stalinovi po Chuscovovi! To len Stalina teraz znova ozivuju a preto mu popularita stupa. Treba masivnu pozitivnu propagandu, ze zapad je priatel a rusi sa musia poucit z krizoveho vyvoja za Putina. Vsak co ine, ako propaganda? Akurat treba ruske vedenie zlomit. Ten navod, co v RIA uverejnil ten ideolog, ako prevychovat Ukrajinu, je presny, ten rus vie, co hovori.
Druha vec, ako vedenie zlomit. Uzbrojit? Doembargovat? Ten Gorbacov, vtedy bol zazrak a od neho sa to vsetko odvijalo dalej. Akurat sa to potom dodzubalo, ako v rusku vzdy.


macska
macska | 10.4.2022 13:02

Zabíjanie civilistov a ich hádzanie do hromadných hrobov robili fašisti a esesáci


AP
AP | 10.4.2022 13:29

Tučko: Dík, snažím sa uvažovať o tom pokiaľ možno racionálne. Aj keď je to teraz oveľa ťažšie, človek by najradšej toho krpatého hnusáka práskol lopatou po gebuli. Keby mohol, že.
vsetkovklude: To ale rozpúta jadrový holokaust. Pretože nikdy nezasiahneš všetky ich rakety, minimálne nejaká ich časť bude odpálená ako odveta, dokonca aj ak by bolo zasiahnuté a zničené politické vedenie. Počas studenej vojny sa ten stav nazýval MAD - Mutual assured destruction, vzájomné zaručené zničenie. Však Putin možno zošalel, ale idiot nie je, vie prečo chrastí jadrovými zbraňami. Ešte dúfajme, že mu nepreskočilo natoľko, aby ich použil.
Mick: Hej, nová glasnosť by bola cesta, ale na to by muselo prísť k nahradeniu Putina niekým iným. A ten by možno bol ochotný a schopný povedať "ten predo mnou sa mýlil" a nezmyselnú vojnu ukončiť. Stalinove zločiny odhalil Chruščov, vojnu v Afganistane, ktorú začal Brežnev, skončil Gorbačov. Bohužiaľ, ako povedal kedysi Černomyrdin, robili sme čo sa dalo, dopadlo to ako vždy. Proste niekde po ceste sa to posralo.
macska: Robili, Rusko ide verne v ich stopách. Dokonca zachádza ešte ďalej, Rusi nechávajú zabitých len tak ležať. To je svojím spôsobom ešte hnusnejšie.


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.4.2022 13:44

Ja odmietam žiť v strachu, do akého som sa narodil, agresora treba vyhladiť a to čo najskôr, kým nenapácha väčšie škody. O Putinovi nemám najmenšie pochybnosti, že sa zbláznil a na blázna platí len väčší blázon. Nejaká časť populácie planéty to prežije, ale z RuSSka nech je len jeden veľký rádioaktívny kráter...


AP
AP | 10.4.2022 14:03

Mno, asi by si hovoril inak, keby si o tom reálne musel rozhodnúť a stlačiť pomyselný gombík. A nie, neprežije, príde nukleárna zima a prežijú tak maximálne šváby.


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.4.2022 15:21

Južná pologuľa to v pohode dá


pherkard
pherkard | 10.4.2022 16:25

AP | 10.4.2022 10:46
Citujem ta: "Keď Putin nastúpil v r. 2000 k moci, bola spoločnosť pomerne slobodná, bolo možné vysloviť opozičné názory, existovali silné médiá, ktoré boli v opozícii k vláde, aj keď mnohé neboli úplne nezávislé kvôli napojeniu na oligarchov."
Nesuhlasim s tymto tvojim tvrdenim, lebo popisuje stav viditelny z vonku a aj to iba vo velkych mestach, vlastne iba Moskva a Petrohrad.
Bol som v russku, pocas nastupu Jelcina, ked sa strielao v uliciach a aj potom viac krat. Ludia nechceli demokraciu. Rozdielne nazory a uhly pohladov ich miatli, nerozumeli im ani tomu dianiu co tam vtedy prebiehalo. Oni chceli znova batusku cara a poriadok a nalinkovane co si maju mysliet. Jelcin im to v obmedzenej miere dal, ale ta nespokojnost s demokraciou tam bola, je a bude, pretoze jej nerozumeli, nerozumeju a dost casto si ju zamienaju s anarchiou. No a tu nasledne odsudia, Nevidia, nevedia, nechapu, ten rozdiel, pretoze ho nikdy nezazili a nik im ho "polopatisticky" nevysvetlil. No a verchuska, vidiac takuto moznost, ako ovladnut masy, sa len chopila ponukanej prilezitosti, moznosti ktora lezala na zemi.
Chybu robia vsetci ti, ktori posudzuju a hodnotia situaciu v ruSSku, bez poznania obycajnych ludi, ich myslenia, rozhladu a nazbieranych informacii ktorymi tito ludia vladnu.
Dam priklad od nas: Vedecky potvrdena ucinnost vakciny proti kovidu. Kolko % bolo antivaxerov a pritom sa tieto antivaxerske info sirili iba cez i-net a par palitikou.
V ruSSku, aj vtedy, ked existovali alternativne media, ludia z regionov o nich vela krat nevedeli a ani ich to nezaujimalo. Ked som im o tom rozpraval, tak ma odbili, ze su to klamstva a propaganda zapadu, ktory chce znicit ruSSko.
Ked sme sa rozpravali o demokracii, tak ich odpov, "Co mi ta demokracia priniesla? Pozri sa na tych bohatych a ja co, musim robit ako kon, aby som uzivil rodinu. Serem na taku demokraciu. Za brezneva bolo lepsie, nebolo takyc bohacoch a aj vodka bola lacnejsia"


AP
AP | 11.4.2022 13:40

Bol si v Rusku počas nástupu Jeľcina, ja počas konca Jeľcina. Tento fenomén túžby po poriadku bol cítiť, ale v menšej miere. Medzi nástupom Jeľcina (1991-92) a nástupom Putina je 8-9 rokov, situácia sa zmenila a vyvinula, čiastočne sa prispôsobili. Už len to, že na začiatku Jeľcinovej vlády neboli takmer žiadne súkromné / nezávislé médiá, taká NTV, najvplyvnejšia spomedzi opozičných médií vznikla v r. 1994, do roku 1999 pokrývala 70 % územia, čím skoro konkurovala štátnym televíziám (80-90 % pokrytia). Takže aj prístup k alternatívnym informáciám bol koncom 90. rokov iný než na ich začiatku.
Inak to, čo mali v 90. rokoch nebola liberálna demokracia, skôr anarchia, hlavne spočiatku, krajina bola vo fáze tranzície od jedného systému k druhému, s obrovským ekonomickým prepadom, takže ich nespokojnosť bola dosť pochopiteľná. Podobné problémy má väčšina krajín v tranzičnom období.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader