bukasovymasiv
tie správne hodnoty
 
Omega
Omega | 17.4.2023 06:14

Ak by si mal aspoň tušenie prepojenia kresťanstva a vedy, takú imbecilitu by si nenapísal.


register
register | 17.4.2023 07:26

Hej, hej... To sa tu uz premlelo x krat. Netreba si mylit vedu a pavedu...


XXI
XXI | 17.4.2023 07:40

...v rodine liberála, samoživiteľa.


mahalebka
mahalebka | 17.4.2023 07:45

@omega: myslis vedecky dokazane fakty ako ze ejakulacia mimo pochvy je traumatizujuca?


steewie
steewie | 17.4.2023 07:46

Veda nie je všeliek. Pri súčasnom povedomí ľudstva nám technológie prinesú skôr skazu, ako úžitok.


aaa I.
aaa I. | 17.4.2023 07:48

Ešte štastie, že Einstein, Pascal, Schrödinger, Galilei, Leibniz, Newton, Maxwell, Pasteur, Planck, Faraday, Descartes a ďalší nespoznali Hardcore guláš lebo by možno stratili vieru.


obserr
obserr | 17.4.2023 07:54

myslis tohoto Einsteina?

Albert Einstein's religious views have been widely studied and often misunderstood.[1] Albert Einstein stated "I believe in Spinoza’s God".[2] He did not believe in a personal God who concerns himself with fates and actions of human beings, a view which he described as naïve.[3] He clarified however that, "I am not an atheist",[4] preferring to call himself an agnostic,[5] or a "religious nonbeliever."[3] Einstein also stated he did not believe in life after death, adding "one life is enough for me."[6] He was closely involved in his lifetime with several humanist groups.[7][8]

Early childhood
Einstein was raised by secular Jewish parents and attended a local Catholic public elementary school in Munich.[11] In his Autobiographical Notes, Einstein wrote that he had gradually lost his faith early in childhood:

https://en.wiki...Albert_Einstein


Tučko
Tučko | 17.4.2023 07:58

Alebo aj tohto Einsteina? https://www.the...cience.religion


Franta Váňa
Franta Váňa | 17.4.2023 09:20

Galileo by vedel rozprávať a s ním plno ďalších.
Ale koľko vedcov by sa sťažovalo na prenasledovanie liberálmi?


SkuskaA
SkuskaA | 17.4.2023 09:55

Max nehnevaj sa ale toto je tak tendenčný "vtip" ako že všetci homosexuáli majú "modus operandi" a lá Modrá ustrica...niečo na úrovni Tata a spol...


Hunter

Lucy in boots
Lucy in boots | 17.4.2023 11:38

Franta Vaňa, cirkev bola pred dlho pred Galileom centrom vedy a vzdelanosti. Problém je keď určitá skupina stanoví dogmu ktorá nesmie byť ohrozená. Hej, liberáli a veda - skús sa i pozrieť nórsky dokument brainwashing, alebo What is woman? od Marta Walsha. Aj liberáli majú neohrozitelne dogmy.


Len tak
Len tak | 17.4.2023 13:08

Lucy, v starom otrokárskom Grécku vedeli čítať a písať aj otroci. Keď mala moc cirkev, nevedeli čítať ani králi.

Ľahko je byť centrom vedy a vzdelanosti, keď pre ostatných omedzíš vzdelanie. Vieš o tom, že bolo zakázané čítať dokonca aj bibliu ?


Tučko
Tučko | 17.4.2023 13:18

Zasa ten úpadok antickej kultúry nespôsobila cirkev. A všetci otroci vtedy určite čítať nevedeli.

Svoju úlohu pri zachovaní vedomostí a kultúry cirkev určite zohrala, neskôr sa však stála prekážkou bádania a vedy. A tak je to v podstate dodnes, len už nemá takú moc.


výskyt
výskyt | 17.4.2023 15:23

Koľko vedcov bolo upálených ?


Len tak
Len tak | 17.4.2023 16:22

Prepáč, výskyt, presné počty asi známe nebudú. Nestačí ti jeden ? Koľko ich bolo zbitých ? Zastrašených ? A boli to vôbec vedci ? Veď alchýmia nie je ani veda.


Franta Váňa
Franta Váňa | 17.4.2023 16:41

"cirkev bola pred dlho pred Galileom centrom vedy a vzdelanosti" - naozaj?
Iba vo fantázii fanatikov a v ich halucináciách.
A mohli by ste konkrétne uviesť, na čo tá cirkevná veda prišla a čo objavila pri štúdiu biblie, skutkov apoštolov a zázrakov svätých?


| 17.4.2023 18:16

Franta Váňa
" "cirkev bola pred dlho pred Galileom centrom vedy a vzdelanosti" - naozaj? "

Áno, je to tak.
Študuj!


Lucy in boots
Lucy in boots | 18.4.2023 00:23

Pripúšťam že je pomerne jednoduché byť patrónom vedy a vzdelanosti keď má niekto na vzdelávanie monopol. Ale fakt študujte chlapci kým vypustite také skvosty do sveta. Môžete začať napr. na Wikipédii. Nejde o žiadnu alchymiu a veštenie z virgule. Napr matematika, biológia, fyzika, strojarstvo, genetika, medicína popri tom humanitné vedy. No a samotný meme, trápny jak osrata rit. Ateizmus je forma neznášanlivosti rovnako ako rasizmus a xenofóbia. Vy si vážne nenecháte ujsť príležitosť si kopnúť. V dokumente Brainwashing (môžete nájsť na YouTube) rozoberá nórsky komik wokizmus a to nakoľko je liberálna humanisticka náuka pravdivá. V jednom dieli vystupuje lekár ktorý priradoval pohlavné neurčitým novorodencom (hermafroditom) gender - teda kolónku m/f. 100 percentné úspešne podľa vlastnej metodiky. Kojenci ktorí sa neskôr identifikovali ako muži zameriavali svoju pozornosť na pohybujúce sa objekty. Kojenci ktorí sa neskôr identifikovali ako ženy zameriavali pozornosť na tváre. Práca pána doktora dokazuje, že genderova identita je vrodená, ide o softvér v hlave ktorý spravidla pomerne úzko súvisí s chromozomami a hardvérom v rozkroku. Ako špecifikuju ľudskoprávne organizácie gender? Neurčité blablabla, spoločnosť vytvára kolónku muži/ženy. Ľudia sa cítia byť mužmi či ženami lebo ich tak vychovali. Táto sracka stojí v legislatívnych dokumentoch vyspelých štátov. Ak sa chceme baviť o dogmatizne ktorý stojí v ceste vede a pokroku tu máme novú várku. Od humanistov. Brainwashing je už bradatý dokument. Dnes by pomaly wokisti grilovali niekoho na hranici, že sa opovazil priradovat m/f kolónku kojencom.


Franta Váňa
Franta Váňa | 18.4.2023 10:42

ešte raz
Mohli by ste konkrétne uviesť, na čo tá cirkevná veda prišla a čo objavila pri štúdiu biblie, skutkov apoštolov a zázrakov svätých?


Lucy in boots
Lucy in boots | 18.4.2023 11:06

Milý Franta Vaňa neopakuj furt to isté ako verklik. Neštudovali len Bibliu, skutky apoštolov a zázraky svätých. Teológia, Rétorika, Právo sú BTW vedy humanitné. Tvoja hlupucka predstava je že v temných dobách temných cernoprdelnikov vývoj stal a každý poznatok bol cenzurovany svätou stolicou. Ľudia vtedy boli negramotní lebo šľachta gramotnych sedliakov nepotrebovala. To je ten rozdiel oproti dnešku. Ľudia vtedy, rovnako ako dnes mali určitú úroveň poznania, určitú predstavu ako svet funguje a určité dogmy a tabu.


| 18.4.2023 14:07

Ateizmus je forma neznášanlivosti rovnako ako rasizmus a xenofóbia. A svoje nazory zakladate na vystupeni komika :D Sam ste komik.


Lucy in boots
Lucy in boots | 18.4.2023 14:15

Drahý anonym pozri si nórsky dokumente Brainwashing. Že je Harald Eia komikom ešte neznamená že nedokáže tvoriť serióznejšiu produkciu.


Len tak
Len tak | 18.4.2023 14:46

Ateizmus je forma neznášanlivosti ? Dobrá pičovina :-)

Celibát je sexuálna praktika, plešina je účes, chodenie pešo je typ auta.


XXI
XXI | 18.4.2023 14:51

My, konzervatívni ateisti sme OK, kámo.

Problém je s nenávistnými prejavmi liberálnych demokratov.


Franta Váňa
Franta Váňa | 18.4.2023 17:18

znova
Mohli by ste konkrétne uviesť, na čo tá cirkevná veda prišla a čo objavila pri štúdiu biblie, skutkov apoštolov a zázrakov svätých?
Tak ja dám príklad, istý biskup podrobným skúmaním biblie zistil, že Zem mala byť stvorená v roku 4004 pred Kristom, a to 22. októbra o šiestej hodine večer.
To je cirkevná veda v praxi.


Nathanael
Nathanael | 18.4.2023 20:25

Franta Váňa: Celý Tvoj problém spočíva v tom, že umelo vyčleňuješ akúsi "cirvevnú vedu", ktorú kladieš akože do protikladu k nejakej "svetskej" (či akej?) vede. Ale také rozdelenie nikdy nebolo. Prechod z antiky do stredoveku je komplexná téma, na to tu asi nemáme priestor ani kompetencie. Ale zjednodušene - vedu, poznanie ako také, rozvíjali v istej dobe hlavne mnísi. Prečo to tak bolo spadá do vyššie spomenutého komplexného zhodnotenia prechodu z antiky do neskorších čias. Každopádne - absurdnosť meme dokumentuje už len to, že aj dnes máme "katolícke" univerzity s komplexnými vedeckými programami. Alebo fakt, že zasvätené osoby sa nájdu vo všetkých vedných odboroch - teda aj dnes sa niektorí kňazi, mnísi či mníšky venujú okrem iného aj vedeckému výskumu - v tímoch s ostatnými vedcami.


Len tak
Len tak | 18.4.2023 20:36

"teda aj dnes sa niektorí kňazi, mnísi či mníšky venujú okrem iného aj vedeckému výskumu - v tímoch s ostatnými vedcami"

A nemali by sa radšej venovať svojmu vedeckému oboru ? Kolenačkovaniu, modlitbológii, bočkávaniu ikon, mávaniu koštialikmi, okiadzaniu, pitiu mešného vínka, zakusovaniu oplátok a tak ? Jáj... to je to "okrem iného" :-)

Páči sa mi to "v tímoch s ostatnými vedcami". To znamená, že kňazov, mníchov a mníšky považuješ implicitne za vedcov ? :-)

Nathan, ty si niekedy ozaj srandista :-) :-) :-)


Len tak
Len tak | 18.4.2023 20:39

Náthan, zabudli sme na interdisciplinárne vedné odbory!

Napríklad čo dostaneš spojením aviatiky, infektológie a koštialikológie ?

No predsa lietajúceho nitrianskeho vikára bojujúceho Kristovou krvou proti korone! Už požiadal o Nobelovu cenu ?


aaa I.
aaa I. | 18.4.2023 21:03

Len tak: teraz si riadne klesol v mojich očiach. Tie posledné dva príspevky si písal opitý? Alebo hladný?


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader