6,4 litra má spotrebu. Na tú dobu to bolo málo. Obdobný Trabant 601 mal 7,3 a staré škodovky brali cez 8. Lada 2107 a.k.a. "BMW východu" jazdila za reálnych 8,5. Pre zaujímavosť nové Fiat 500 majú spotrebu 6,2.
@Marcus Phoenix: prve sériovo vyrábané auta pred sto rokmi mali spotrebu cca 8l/100km. Súčasne moderne benzínové auta maju cca rovnaku spotrebu. V oblasti spotreby za 100 rokov žiaden pokrok.
Pred 100 rokmi sa predával sériový Ford Model T, ktorý vážil 560 kg, maximálku mal 68 km/h a pýtal 15 litrov na 100 km. Dnes keď vezmem nejaké moderné ľahké auto - Citroen C1 (860 kg) tak ten má maximálku 160 km/h a 15 litrov minie za 290 km. Trebalo dávať väčší pozor na fyzike.
Ak si nedával pozor ani na matematike, tak 4,5-násobne sa zlepšila ekonomika spaľovania motora pri 2,5-násobne vyššej dynamike. A bavíme sa o čistých atmomotoroch, žiadne turbá, hybridy, mild-hybridy, ešte dokonca nepriame vstrekovanie paliva mal ten Citroen.
tak porovnavat auta zpred sto rokov a terajšie iba na zaklade spotreby je veľmi čudné. Prejdi tisíc kilometrov na oboch a potom mi povedz do ktoreho by si radšej natankoval
@Marcus Phoenix - Ford model A, spotreba cca 8 litrov na 100km. Taka spotreba ako dnes po 100 rokoch. Samozrejme, ze doslo k zlepseniu mnohych inych veci v oblasti motorov ako vykon, emisie, hlucnost, spolahlivost, chladenie... Ale spotreba je po 100 rokoch rovnaka.
@Hovado: prave naopak, ten parameter spotreby je z pohladu tazby roby a jej ceny a dopadov celeho procesu vyroby a distribucie paliv velmi zaujimavy. Za 100 rokov sa totiz v schopnosti vyuzit rovnaky objem paliva na prepravu cca rovnakej hmotnosti nakladu spalovacie motory nikam neposunuli.
Aha model T, spotreba od 11,1 do 18,7 litrů na 100 km, výkon 15kW, 2rychlostna prevodovka... "V časopisu Time vyšel článek automobilového kritika Dana Neila, který model T zařadil mezi 50 nejhorších automobilů všech dob."
Model T nemal byť pekný, ani pohodlný, ani spoľahlivý. Pointou bolo, aby bol cenovo dostupný pracujúcemu Američanovi, aby bol rýchlejší ako kôn a neprešalo doň. To bol automobilový pravek, kedy pointou bolo, že to vôbec ide a už ako to išlo bolo jedno.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
6,4 litra má spotrebu. Na tú dobu to bolo málo. Obdobný Trabant 601 mal 7,3 a staré škodovky brali cez 8. Lada 2107 a.k.a. "BMW východu" jazdila za reálnych 8,5. Pre zaujímavosť nové Fiat 500 majú spotrebu 6,2.
@Marcus Phoenix: prve sériovo vyrábané auta pred sto rokmi mali spotrebu cca 8l/100km. Súčasne moderne benzínové auta maju cca rovnaku spotrebu. V oblasti spotreby za 100 rokov žiaden pokrok.
Pred 100 rokmi sa predával sériový Ford Model T, ktorý vážil 560 kg, maximálku mal 68 km/h a pýtal 15 litrov na 100 km. Dnes keď vezmem nejaké moderné ľahké auto - Citroen C1 (860 kg) tak ten má maximálku 160 km/h a 15 litrov minie za 290 km. Trebalo dávať väčší pozor na fyzike.
Ak si nedával pozor ani na matematike, tak 4,5-násobne sa zlepšila ekonomika spaľovania motora pri 2,5-násobne vyššej dynamike. A bavíme sa o čistých atmomotoroch, žiadne turbá, hybridy, mild-hybridy, ešte dokonca nepriame vstrekovanie paliva mal ten Citroen.
spotrebu by mali udávať na 50km, nebyla by tak do očí..
byla nebo nebyla
tak porovnavat auta zpred sto rokov a terajšie iba na zaklade spotreby je veľmi čudné. Prejdi tisíc kilometrov na oboch a potom mi povedz do ktoreho by si radšej natankoval
@Marcus Phoenix - Ford model A, spotreba cca 8 litrov na 100km. Taka spotreba ako dnes po 100 rokoch. Samozrejme, ze doslo k zlepseniu mnohych inych veci v oblasti motorov ako vykon, emisie, hlucnost, spolahlivost, chladenie... Ale spotreba je po 100 rokoch rovnaka.
@Hovado: prave naopak, ten parameter spotreby je z pohladu tazby roby a jej ceny a dopadov celeho procesu vyroby a distribucie paliv velmi zaujimavy. Za 100 rokov sa totiz v schopnosti vyuzit rovnaky objem paliva na prepravu cca rovnakej hmotnosti nakladu spalovacie motory nikam neposunuli.
Fabuluj niekde inde. Model A mal vyše tony a 3.3 L štvorvalec a spotrebu cez 16 litrov.
Mal som dizlacik čo zral 4 litre aj s klimatizáciou, krásne a pohodlné autíčko. Toto chces porovnať s tým fordom?
Aha model T, spotreba od 11,1 do 18,7 litrů na 100 km, výkon 15kW, 2rychlostna prevodovka... "V časopisu Time vyšel článek automobilového kritika Dana Neila, který model T zařadil mezi 50 nejhorších automobilů všech dob."
Model T nemal byť pekný, ani pohodlný, ani spoľahlivý. Pointou bolo, aby bol cenovo dostupný pracujúcemu Američanovi, aby bol rýchlejší ako kôn a neprešalo doň. To bol automobilový pravek, kedy pointou bolo, že to vôbec ide a už ako to išlo bolo jedno.