Tam sa konala prehliadka Pro-Lifeových hriešnikov,
ktorí majú tú drzosť,
že ukazujú prstom na iných,
ktorí nechcú žiť podľa ich ideológie stredovekých pastierov,
a pričom ani oni sami podľa nej nežijú.
Lebo práve Pánbožkári chcú nanútiť svoj pošahaný názor ostatným
a chcú, aby sa všetci riadili ich katolíckymi zákazmi a príkazmi.
Pánbožkárskym bigotom ide o to ,
aby zákonom boli zakázané potraty !
Tam sa konala prehliadka Pro-Lifeových hriešnikov,
ktorí majú tú drzosť,
že ukazujú prstom na iných,
ktorí nechcú žiť podľa ich ideológie stredovekých pastierov,
a pričom ani oni sami podľa nej nežijú.
Lebo práve Pánbožkári chcú nanútiť svoj pošahaný názor ostatným
a chcú, aby sa všetci riadili ich katolíckymi zákazmi a príkazmi.
Pánbožkárskym bigotom ide o to ,
aby zákonom boli zakázané potraty !
XXI sa znova na rozkaz šibnutého matelka verejne strápňuje.
| 23.9.2024 08:47
Počkať, počkať, teraz nerozumiem.
XXI: "Ďalší veľký progresívny úspech našej pokrokovej vlády bez Matoviča"
Čiže keby Matovičova vláda nepadne, Igor nepôjde na katolícky Pride?
Alebo, keby ešte vládne Matovič, katolícky Pride sa nekoná?
Prečo tam potom bol?
Alebo progesívci (nech to je už ktokoľvek podľa XXI) môžu za to, že je v niektorých témach názorová zhoda medzi Matovičom a náckami z Republiky a od Kotlebu?
| 23.9.2024 09:55
Tam sa hovorilo o uplne inych veciach. A sice, ze zene treba pomoct, lebo ziadna zena netuzi po potrate. Ze zena a dieta nestoja proti seba, a kto to tak deli, robi prvu chybu. Ze k zenam je potrebne pristupovat s laskou, lebo ak su v tazkej situacii, tak uz pravdepodobne maju jedno velke sklamanie za sebou. A jednym dychom sa hovorilo o tom, ze rovnako laskavo je potrebne postupovat aj voci zenam, ktore potrat absolvovali, lebo je to pre nich pravdepodobne najhorsia skusenost ich zivota.
Hovorilo mnozstvo ludi, ktori pomahaju zenam, a ked si to tie zeny v tazkej situacii pozru, mozno prvy krat uvidia, ze existuje vela moznosti ako riesit krizovu situaciu, v ktorej sa nachadzaju.
Riesila sa spolocnost, ze je potrebne ju scitlivovat (ako vidiet aj v tychto komnetaroch), lebo vrazdit deti a lekari vidia, ze su to deti, ked ich male casti z matky vyberaju, robi celu spolocnost hrubsou. Samotny lekarsky personal to robi necitlivym a to sa premieta aj do spravania k matka a detom v porodnici. Je lahke najst si o tom informacie, pokojne hladajte na sme, alebo dennik N, ake je to rodit v Slovenskyc porodniciach.
Hovorili tam skutocni ludia vlastne pribehy o tom, ake tazke je prezit potrat aj ten prirodzeny aj ten umely. Ze je to skusenost, ktorou sa potom nikto len tak dalej chvalit nebude, ale traumy su na dlhe obdobie (iste nie pre kazdeho rovnake, aj ti co beru drogy nemusia hned vsetci skoncit ako trosky).
Vy tu zastavate nieco, co zaviedlo komunisticke zriadenie, zial tam niektore politicke prudy zapadnych liberalnych zriadeni smeruju - komunizmus, socializmus, nesloboda. Vsetko zakryte klamstvom, aby sa nenarusil obraz zriadenia, ktore nefunguje.
Hovorite o stredoveku, ale vas usvedcuje pokrok v medicine, ked je mozne zachranit stale skor narodene deti. Kto z nas vie povedat, kde je ta hranica, ked uz "mozme plod oznacit za dieta" a ze kazdy ju ma vlastne inde. Tak kto je tu uvazujuci clovek a kto slepo veriaci.
Na podiu nevystupovali, politici, ktori sa potrebuju zviditelnit (aj ked v dave sa pofotili), ale ludia, ktori chcu pomoct s utrpenim zenam, ktore to potrebuju.
Poslat ich na potrat je totiz alibi tejto spolocnosti. Mas riesenie, takze nemusime hladat ine riesenia. Tie by totiz boli financne narocnejsie, museli by sme sa tym dlho zaoberat. Tam sa zisli ludia, ktori peniaze, cas a energiu venovat chcu a aj to robia. Nie zlahcujucimi komentarmi na webe, ale kazdodennou blizkostou trpiacim.
Iste je to aj otazka viery, ale urcite je to aj otazka ludskosti, a potraty nas robia menej ludskymi. Statistiky hovoria, ze vaecsina potratov na Slovensku (spominalo sa tusim 90 percent) sa robi na poziadanie, bez udania dovodu. Teda ziadne dosledky nasilnych cinov, alebo babetka, ktore maju zdravotne problemy.
A ano, bol tam aj Uhrik, to je to co asi staci vediet vam. Takze mozte pracu vsetkych hore spomenutych ludi ignorovat a povedat si to, co je napisane na hornom obrazku. Staci si vybrat jedneho cloveka zo 40 000 a vyhlasit, ze vsetci ostatni su ako on.
Dalsi zbytocne zabrany webovy priestor mentalnou onaniou, ktora sa snazi obhajit neobhajitelne. Snazis sa vytvorit obraz spolocnosti, ktora posiela nasilu vsetky zeny na potrat ale pritom Ti vobec nevadi ako sa s vami - nabozenskymi fanatikmi pekne vezu nackovia a komousi. Fakt ubohe.
Anonym. Pocet potratov z roka na rok klesa. Namiesto o potratoch by ste mohli rozpravat o osvete aby k situacii, kde je potrat jedno z rieseni nedochadzalo. Ale to by ste sa museli stavat inak aj k sexualnej vychove na skolach.
| 23.9.2024 14:40
Vdaka za odpoved.
Ako som napisal, diskurz k tejto a nie len k tejto teme je hruby, vulgarny. Je to nevhodne. Potvrdilo sa.
Ja sa nesnazim vytvorit ziadny obraz. Realita hovori, ze ak je taka moznost zakonna, kazdy nezodpovedny muz, povie svojej polovicke, nech si to ide vybavit, lebo ved sa to predsa da. On jej da peniaze. Ze to nie je operacny zakrok je fakt. Ako aj to, ze sa tym zeny trapia a pre mnohe zeny je trapenie aj dost slaby vyraz.
Ked su dvaja v strese uz nebudu viest filozoficke uvahy, ani medicinske skumania. Proste vyriesia problem. Zial toto nie je problem, ale ludsky zivot rastuci v tele matky a ukoncenim tehotenstva to nekonci. Dovodom nie su vycitky nejakych ludi, ktorych tie zeny nikdy predtym nepocuvali.
Druhe potvrdenie prichadza s tym, ze opaet sa spomenu nackovia. Jeden na fotke a k slovu sa nedostal ziadny, ale dajme po hlave kladivom 40 000 ludom, co prisli, a mnohym dalsim, ktory ten nazor tiez zastavaju, hoci neprisli. Len aby sme(ste) nemuseli uvazovat, ci ten nas(vas) nazor, nie je trocha spochybnitelny? - A ak je. Ci to v takej vaznej veci, ako zivot cloveka, nie je take dolezite, aby sme sa tym zaoberali.
Co robit aby k potratu nedochadzalo? No povedzme, ze v nazoroch na sex sa nezhodneme ak nie ste veriaci, ale otazka je aj to, co potom? A ako som napisal, prave to sa na tom pochode riesilo, takze odpoved je, ze na pochode sa hovorilo o konkretnych ludoch, skusenostiach a hlavne celych organizaciach, ktore o tom inak nehovoria, aspon zda sa ze nie dost, ked o tom netusite, ale konkretne konaju. Pomahaju buducim matkam a menia ich bezvychodiskovu situaciu na prijatelnu, a tym im davaju nadej a ich detom buducnost. A vlastne aj tym, ktore potrat podstupili a trapia sa tym.
Nacisti, komunisti ?? - keby sa tu tymi vyrazmi nehadzalo na vsetky strany a trocha sa chapal ich vyznam, tak ako prve by vam vysla neucta k zivotu jednotlivca ako spolocny bod oboch tychto hroz, ktore ovladli cast sveta. Neprekvapivo to boli prave tieto dva systemy, ktore ako prve zaviedli potrat systematicky. Komunusti boli rychlejsi, aj Slovensky zakon o potrate vychadza (mozno sa aspon zcasti uz zmenil) este z cias komunizmu. Na zapade bol potrat prijaty do zakonov az neskor (odhliadnuc od nacistickeho nemecka).
Ak je textu privela, tak si 'moses' vyber aspon jednu konkretnu cast, s ktorou nesuhlasis, alebo si nebodaj presvedceny, ze je nepravdiva a napis vecnu odpoved. Ta moja sa ti nepaci. Mozno dokazes sformulovat nieco mudrejsie a kratsie.
Ano su ine dolezite temy, a je mi luto ze na protesty proti zmene trestneho zakona prislo tak malo ludi, a ze vobec vznikla takato vlada, ale ak vas to vyhecuje, pridte a dajte vaecsie cislo. Myslim, ze mnohi z pochodu za zivot sa pridaju radi, nie sme nepriatelia, iba sa nezhodneme vo vsetkom.
Ale myslim, ze na tuto vladu budu potrebne stovky tisic ludi a aj to nie na to, aby to polozili, ale aby sa ti ich prisluhovaci spamatali, ze o par rokov ich uz mocipani mozno nebudu chranit, a ze im to mozno za to az tak nestoji. Tak podme sa pretekat dajte viac ;) Ja som za.
K sexualnej vychove - riesim to v sebe, ale mne vychadza z toho rodinna vychova. Mna predstava, ze moje deti budu mat sex s mnohymi partnermi nenadchyna. Chcem, aby si dobre vybrali partnera, spoznali ho, jeho rodinu a nerobili unahlene rozhodnutia, aby si neublizili, alebo nebodaj aj neznicili zivot. Podla mna je sexu vsade okolo privela. Ludom z toho drbe, spravaju sa ako nesvojpravny a potom nechcu niest nasledky. Ale ak si tu sexualnu vychovu predstavujes takto, tak v principe suhlasim. Neviem kolko hodin je potrebnych na ucenie navliekania kondomu. Viem ale, ze ak to budeme ucit deti na zakladnych skolach, logicky si asi moznu mysliet, ze je to nieco, co prislucha ich vekovej kategorii. Ja by so skor riesil, ako realne vymoct to, ze deti nemozu fajcit, pit ani pozerat porno pre dosiahnutim 18 rokov. A ze to posledne s vobec nedari. Teda zavisi od rodicov, ale statistiky v tomto su krute. Cela spolocnost nad tym priviera oci, a akykovek navrh na obmedzenia je vysmievany, ale fakt je ze tu rastie zmagrena generacia, ktora ma nerealne predstavy o sexe, ktore su potvrdene stvkami hodin obrazkov hercov predstierajucich stastie. https://www.youtube.com/watch?v=oQBKdy745xM
Marne sa snazis obhajit svoje unisono prejavy s ludakmi aj bolsevikmi. Mozes napisat akokolvek dlhy text ale vobec to neospravedlni Tvoju obsedantnu potrebu srat sa inym ludom do zivota...
| 23.9.2024 19:40
Napisem to v skratke Moses.
Klames!
Si s tym spokojny.
Neplanujes sa nad svojim postojom zamyslat, preto si sa rozhodol dehonestovat cloveka, ktory ti odpoveda slusne.
Mne to pripomina ludi, oznacovanych ako dezolati.
Tvojim slovnikom povedane: Rozhodol si sa nestarat o druhych ludi. Nejaka tehotna mamicka nie je tvoj problem. Nech si to proste vyriesi, ved ma ako. Pojde na potrat a potom uz budu vsade len duhy a ruzove mraciky.
Ano, lebo ina moznost ako potrat neexistuje, ze?
Si smejd, ktory sa za slusnost iba schovava, pritom nemas problem sa bratat s so zmrdmi, ktori sa ani nepokusaju skryt svoj obdiv k totalitnym rezimom. Si proste zasrany curak a k takym si ja neberiem servitku ani nahodou. Kapisto?
Anonym - ze toto je tvoja predstava o sexualnej vychove hovori za vsetko a diskriminuje ta z akejkolvek diskusie na danu temu.
„K sexualnej vychove - riesim to v sebe, ale mne vychadza z toho rodinna vychova. Mna predstava, ze moje deti budu mat sex s mnohymi partnermi nenadchyna“
V súčasnosti zabrániť deťom dostať sa k informáciám o sexe jednoducho nie je možné. Jedine že by si ich zavrel do klietky. Môžeš im hovoriť, aby nezačínali priskoro, aby si partnera starostlivo vybrali, aby si počkali na toho pravého, čokoľvek, aj tak tomu nezabrániš. A je úplne jedno, či ťa to nadchýna alebo nie. Preto je dobré ich naučiť, že keď už, tak nech z toho nie sú následky. Aby nám nerodili šiestačky.
Takže výchova k rodičovstvu, pokojne aj takýto názov. Potom zlepšenie ekonomických podmienok, aby boli aj matky samoživiteľky schopné dieťa uživiť. A potom, pokiaľ sa pre to žena rozhodne, je to jej rozhodnutie.
Inak mňa vždy zaujímalo, ako by to sprísnenie / zákaz v reáli fungovalo? Príde žena na gynekológiu a lekár jej oznámi, že je v prvom/druhom mesiaci. Príde o mesiac/dva (neviem aké sú frekvencie) a lekár zistí, že prišlo k potratu. Bude sa zisťovať, čo bolo príčinou, či to bolo spontánne alebo si to nejako privodila? Ak sa zistí, že to bol spontánny potrat, to vyšetrovanie nebude pre ženu traumatizujúce? A keby zistili, že si nejako vyvolala potrat, pôjde do väzenia?
| 23.9.2024 22:52
Moses a zhodneme sa aspon na tom, ze ta ina moznost je lepsia ako potrat, alebo je to pre teba, kvalitativne rovnaka uroven?
Napisal som vela veci, ktore podla mna nie su zanedbatelne, ale nemusime sa o tom bavit. Z tvojich odpovedi to skor vyzera, ze je tato tema pre teba citliva, a ak nechces nemusime sa o tom bavit dalej.
sarmantna teplaren, mozno ma to diskvalifikuje z debaty. Mozno su ale diskriminovani (to slovo si pouzil) ludia, ktori su zahadzani obsahom nevhodnym pre ich vek a my sa to snazime hasit vychovou v skole, ktora ma zabranit najhorsiemu.
Ja som skor za to, aby sme pozerali na to najlepsie. Ideal. Najst si partnera, najprv sa priatelit, spravit rozhodnutie a zit s nim svoj zivot tesit sa z neho (zivota aj partnera) a potom spokojny umriet. Niekto v ocakavani niecoho vaecsieho a niekto spokojny s tym, ze zil najlepsie ako vedel, ze do toho dal vsetko.
A sexualita ma byt toho sucastou. Mozno su aj ine idealy, ale mne tento pride ako dost vseobecny a prijatelny aj pre neveriacich ludi.
Samozrejme su ludia, ktori preziju svoj zivot bez partnera. Je asi tazsie takto zit, ale stale to moze byt naplneny zivot, radostny, kde clovek moze na konci odist spokojny.
Nespravne zita sexualita v tomto mojom ideale moze narobit dost vela komplikacii, ale samozrejme, je aj vela inych pricin, preco sa to takto nemusi podarit. Takze ja by som bol, za to viest deti tym idealnym smerom a sexualita nech je toho sucastou. Kedze na vela veci nas v zivote skola pripravuje, mohla by aj na manzelstov-rodicovstvo, lebo toto ma mnoho ludi spolocnych, na rozdiel od roznych karier.
AP
dostat sa k info o sexe sa dnes neda zabranit.?
No mna info o sexe stve menej, ako pornografia samotna.
Lebo ak pridu deti za mnou s niecim novym, viem sa s nimi o tom rozpravat. Ale o com sa budeme rozpravat, ked im nejaky spoluziak pocas prestavky bude pustat porno. Urcite z toho bude rozhovor, len ja neviem konkurovat vybliskanej fake produkcii na stastie.
Ak si vezmeme vek ZS. Dieta ma niekolko miest vyskytu.
Domov, skola, kruzky a na druhom stupni aj nejaky volny pohyb vonku.
Drvivu vaecsinu toho casu sa deti nachadzaju v objektoch s dospelymi, alebo ktore dospeli spravuju. Mne tvoj vyrok pride trochu ako rezignacia (ak info o sexe neberiem knizku z biologie), toto vseobecne vnimam v nasom svete dospelych. Zlahcovanie a rezignacia v tejto oblasti. Ak je to raz od 18 rokov, ako je mozne, ze sa k tomu dostane dieta, ktore chodi na ZS, nie jedno - statistiky hovoria, ze vaecsina. Nemusite mi pisat sposoby (ale aj mozte, ja sa rad poucim). Vacsinou totiz zaznie, ze od ostatnych deti... Tak kde je problem. To sme my rodicia, co to mame v rukach. Ak donesie do skoly dieta porno casopis, lebo ho slohlo otcovi to sa da aj zo strany skoly riesit, ak sa na to teda pride. Ale deti sa radi pochvalia, takze sa na to vaecsinou pride. No co s tym v dnesnej digitalnej dobe??? Ak ste to niekedy riesili dajte navrhy. Lebo mna dost stve, ze tieto sracky na nas vybiehaju zovsadial, a ako by sa nedalo zabranit tomu, aby to prestalo plnit internet a nicit zivoty ucinkujucim aj pozerajucim. Ale nie je to neriesitelne, ved internet a zariadenie, maju deti tiez od rodicov, ti su spravcami.
Je aj mozne to neriesit, nechat deti pred pocitacom s telefonom s pristupom na internet. To je pre mna blizko toho, ze ho vylozite blizko cervenej ulicky s knizkou, aby sa ucilo a dufate, ze bude citat tu knihu a nepojde sa pozriet do tej cervenej ulicky.
Jasne ze mam v plane hovorit s detmi, nemusi to robit za mna skola alebo spoluziaci. Zial tam je konflikt v case, kedy by som si predstavoval ja, ze to detom poviem a spoluziaci pouceny ulicou, resp. teraz uz internetom.
Siestacky rodia v specialnych socialnych skupinach, tam je ale vela prace so vsetkym, tak neviem, ci by som sa do toho pustal.
Inak pre mna plati to, co som pisal. Za dieta je zodpovedny rodic, kam ho posle, komu ho zveri, ci odkontroluje jeho aktivitu je na nom. Ak to budeme robit dobre, noazaj nehovorim o nejakom sledovani, ale o rozumnom voleni miest a ludi, ktorym nase deti zverime, tak vo vseobecnosti, by to malo fungovat, lebo sa prilezitosti minimalizuju.
Ekonomicke podmienky - viem, ze nie pre kazdeho rovnako, ale vo vseobecnosti na Slovensku su najlepsie ake kedy boli. Aj ked terajsia vlada uz zacala pracovat na tom, aby to tak neostalo. Ale mozu byt individualne pripady, tie samozrejme ma riesit stat - vieme ze to tak nie je, a su mnohe organizacie, ktore sa snazia pomahat. A je tu aj sirsia rodina, ak funguje, moze sa postarat - priam by to mala byt prva moznost.
Zakaz potratov - to by znamenalo zrusit zakon, ktory zaviedli komunisti a sposobili celu tuto situaciu na Slovensku. Ak by to tak nebolo, teraz by sme tu mozno riesili to, ci je vhodne prijat zakon, ktory v nejakej podobe umozni zene dieta nedonosit.
Debaty by mozno boli rovnake, akurat fakticky stav by bol uplne opacny.
Tam so ja az nechcel ist. Chcel som len ukazat, ze ten prispevok, ktory nebol vtipny, bol silne zavadzajuci, preto som napisal, co a kto na pochode bol.
Iste by pomohlo, keby zena nie len mala zo zakona moznost ist na potrat lebo chce - bez udania dovodu, ale aby robila zodpovedne rozhodnutie. V komforte casovom, socialnom a inom. To znamena vsetka potrebna podpora a pravdive informacie, co znamena potrat pre zenu.
Nemozno tu opomenut lekarov, ktori isli studovat, aby zivoty zachranovali. Nesmu byt nuteni robit nieco, o com su presvedceni, ze je nespravne.
Dieta ma vzdy aj otca, ak by to nebol ten pripad, ze ten ju na potrat poslal, tak by mal byt ohlad brati aj na neho. Niektorym otcom by to naopak mohlo byt velmi luto.
Proste je vela veci, ktore sa daju urobit aj bez toho, aby sa hovorilo hned o uplnom zruseni potratov a ich vysetrovani.
A potom su tu zeny, ktore potratili prirodzene aj umelo. Maju svoje trapenia. Tvarit sa ze vlastne sa nic hrozne nestalo im nepomaha, mnohe z nich vedia, citia o co prisli a hladaju sposob ako zit dalej. Aj tu sa da vela spravit, veci zoficialnit a netvrdit im, ze z nich niekto vybral, nieco co nebolo dieta, lebo oni to vidia a citia inak.
Ucim na ZŠ, môžeš mi veriť, ze väčšina rodičov bud nema čas alebo im je to jedno. A skus im to povedať, roznesu ta v zuboch.
Na moje otázky ohľadom praktickej realizácie zákazu si vo svojom traktate neodpovedal.
A len na okraj, mylis sa ešte v jednej veci. Siestacky nerodia len vvspecialnych socialnych skupinach, ako si to tak kulantne nazval. Prípad z tohto roku bolo dievča biele ako stena, z pomerne zabezpecenej slusnej rodiny. Ďalšia k tomu nemala daleko.
anonym - ja tvoje eseje rozumiem tak, ze pre teba je definicia sexualnej vychovy skryta v slovnom spojeni "sex po svadbe", co je naozaj veeeeeeeeelmi zuzene chapanie. A ako keby sex po svadbe bol vseliekom na prevenciu potratov.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Tam sa konala prehliadka Pro-Lifeových hriešnikov,
ktorí majú tú drzosť,
že ukazujú prstom na iných,
ktorí nechcú žiť podľa ich ideológie stredovekých pastierov,
a pričom ani oni sami podľa nej nežijú.
Lebo práve Pánbožkári chcú nanútiť svoj pošahaný názor ostatným
a chcú, aby sa všetci riadili ich katolíckymi zákazmi a príkazmi.
Pánbožkárskym bigotom ide o to ,
aby zákonom boli zakázané potraty !
Tam sa konala prehliadka Pro-Lifeových hriešnikov,
ktorí majú tú drzosť,
že ukazujú prstom na iných,
ktorí nechcú žiť podľa ich ideológie stredovekých pastierov,
a pričom ani oni sami podľa nej nežijú.
Lebo práve Pánbožkári chcú nanútiť svoj pošahaný názor ostatným
a chcú, aby sa všetci riadili ich katolíckymi zákazmi a príkazmi.
Pánbožkárskym bigotom ide o to ,
aby zákonom boli zakázané potraty !
Ďalší veľký progresívny úspech našej pokrokovej vlády bez Matoviča
XXI sa znova na rozkaz šibnutého matelka verejne strápňuje.
Počkať, počkať, teraz nerozumiem.
XXI: "Ďalší veľký progresívny úspech našej pokrokovej vlády bez Matoviča"
Čiže keby Matovičova vláda nepadne, Igor nepôjde na katolícky Pride?
Alebo, keby ešte vládne Matovič, katolícky Pride sa nekoná?
Prečo tam potom bol?
Alebo progesívci (nech to je už ktokoľvek podľa XXI) môžu za to, že je v niektorých témach názorová zhoda medzi Matovičom a náckami z Republiky a od Kotlebu?
Tam sa hovorilo o uplne inych veciach. A sice, ze zene treba pomoct, lebo ziadna zena netuzi po potrate. Ze zena a dieta nestoja proti seba, a kto to tak deli, robi prvu chybu. Ze k zenam je potrebne pristupovat s laskou, lebo ak su v tazkej situacii, tak uz pravdepodobne maju jedno velke sklamanie za sebou. A jednym dychom sa hovorilo o tom, ze rovnako laskavo je potrebne postupovat aj voci zenam, ktore potrat absolvovali, lebo je to pre nich pravdepodobne najhorsia skusenost ich zivota.
Hovorilo mnozstvo ludi, ktori pomahaju zenam, a ked si to tie zeny v tazkej situacii pozru, mozno prvy krat uvidia, ze existuje vela moznosti ako riesit krizovu situaciu, v ktorej sa nachadzaju.
Riesila sa spolocnost, ze je potrebne ju scitlivovat (ako vidiet aj v tychto komnetaroch), lebo vrazdit deti a lekari vidia, ze su to deti, ked ich male casti z matky vyberaju, robi celu spolocnost hrubsou. Samotny lekarsky personal to robi necitlivym a to sa premieta aj do spravania k matka a detom v porodnici. Je lahke najst si o tom informacie, pokojne hladajte na sme, alebo dennik N, ake je to rodit v Slovenskyc porodniciach.
Hovorili tam skutocni ludia vlastne pribehy o tom, ake tazke je prezit potrat aj ten prirodzeny aj ten umely. Ze je to skusenost, ktorou sa potom nikto len tak dalej chvalit nebude, ale traumy su na dlhe obdobie (iste nie pre kazdeho rovnake, aj ti co beru drogy nemusia hned vsetci skoncit ako trosky).
Vy tu zastavate nieco, co zaviedlo komunisticke zriadenie, zial tam niektore politicke prudy zapadnych liberalnych zriadeni smeruju - komunizmus, socializmus, nesloboda. Vsetko zakryte klamstvom, aby sa nenarusil obraz zriadenia, ktore nefunguje.
Hovorite o stredoveku, ale vas usvedcuje pokrok v medicine, ked je mozne zachranit stale skor narodene deti. Kto z nas vie povedat, kde je ta hranica, ked uz "mozme plod oznacit za dieta" a ze kazdy ju ma vlastne inde. Tak kto je tu uvazujuci clovek a kto slepo veriaci.
Na podiu nevystupovali, politici, ktori sa potrebuju zviditelnit (aj ked v dave sa pofotili), ale ludia, ktori chcu pomoct s utrpenim zenam, ktore to potrebuju.
Poslat ich na potrat je totiz alibi tejto spolocnosti. Mas riesenie, takze nemusime hladat ine riesenia. Tie by totiz boli financne narocnejsie, museli by sme sa tym dlho zaoberat. Tam sa zisli ludia, ktori peniaze, cas a energiu venovat chcu a aj to robia. Nie zlahcujucimi komentarmi na webe, ale kazdodennou blizkostou trpiacim.
Iste je to aj otazka viery, ale urcite je to aj otazka ludskosti, a potraty nas robia menej ludskymi. Statistiky hovoria, ze vaecsina potratov na Slovensku (spominalo sa tusim 90 percent) sa robi na poziadanie, bez udania dovodu. Teda ziadne dosledky nasilnych cinov, alebo babetka, ktore maju zdravotne problemy.
A ano, bol tam aj Uhrik, to je to co asi staci vediet vam. Takze mozte pracu vsetkych hore spomenutych ludi ignorovat a povedat si to, co je napisane na hornom obrazku. Staci si vybrat jedneho cloveka zo 40 000 a vyhlasit, ze vsetci ostatni su ako on.
Dalsi zbytocne zabrany webovy priestor mentalnou onaniou, ktora sa snazi obhajit neobhajitelne. Snazis sa vytvorit obraz spolocnosti, ktora posiela nasilu vsetky zeny na potrat ale pritom Ti vobec nevadi ako sa s vami - nabozenskymi fanatikmi pekne vezu nackovia a komousi. Fakt ubohe.
Anonym. Pocet potratov z roka na rok klesa. Namiesto o potratoch by ste mohli rozpravat o osvete aby k situacii, kde je potrat jedno z rieseni nedochadzalo. Ale to by ste sa museli stavat inak aj k sexualnej vychove na skolach.
Vdaka za odpoved.
Ako som napisal, diskurz k tejto a nie len k tejto teme je hruby, vulgarny. Je to nevhodne. Potvrdilo sa.
Ja sa nesnazim vytvorit ziadny obraz. Realita hovori, ze ak je taka moznost zakonna, kazdy nezodpovedny muz, povie svojej polovicke, nech si to ide vybavit, lebo ved sa to predsa da. On jej da peniaze. Ze to nie je operacny zakrok je fakt. Ako aj to, ze sa tym zeny trapia a pre mnohe zeny je trapenie aj dost slaby vyraz.
Ked su dvaja v strese uz nebudu viest filozoficke uvahy, ani medicinske skumania. Proste vyriesia problem. Zial toto nie je problem, ale ludsky zivot rastuci v tele matky a ukoncenim tehotenstva to nekonci. Dovodom nie su vycitky nejakych ludi, ktorych tie zeny nikdy predtym nepocuvali.
Druhe potvrdenie prichadza s tym, ze opaet sa spomenu nackovia. Jeden na fotke a k slovu sa nedostal ziadny, ale dajme po hlave kladivom 40 000 ludom, co prisli, a mnohym dalsim, ktory ten nazor tiez zastavaju, hoci neprisli. Len aby sme(ste) nemuseli uvazovat, ci ten nas(vas) nazor, nie je trocha spochybnitelny? - A ak je. Ci to v takej vaznej veci, ako zivot cloveka, nie je take dolezite, aby sme sa tym zaoberali.
Co robit aby k potratu nedochadzalo? No povedzme, ze v nazoroch na sex sa nezhodneme ak nie ste veriaci, ale otazka je aj to, co potom? A ako som napisal, prave to sa na tom pochode riesilo, takze odpoved je, ze na pochode sa hovorilo o konkretnych ludoch, skusenostiach a hlavne celych organizaciach, ktore o tom inak nehovoria, aspon zda sa ze nie dost, ked o tom netusite, ale konkretne konaju. Pomahaju buducim matkam a menia ich bezvychodiskovu situaciu na prijatelnu, a tym im davaju nadej a ich detom buducnost. A vlastne aj tym, ktore potrat podstupili a trapia sa tym.
Nacisti, komunisti ?? - keby sa tu tymi vyrazmi nehadzalo na vsetky strany a trocha sa chapal ich vyznam, tak ako prve by vam vysla neucta k zivotu jednotlivca ako spolocny bod oboch tychto hroz, ktore ovladli cast sveta. Neprekvapivo to boli prave tieto dva systemy, ktore ako prve zaviedli potrat systematicky. Komunusti boli rychlejsi, aj Slovensky zakon o potrate vychadza (mozno sa aspon zcasti uz zmenil) este z cias komunizmu. Na zapade bol potrat prijaty do zakonov az neskor (odhliadnuc od nacistickeho nemecka).
https://www.dal...ol-je-nacizmus/
https://www.hfi.sk/clanky/pravo-na-zivot/322-sovieti-a-potraty
Ak je textu privela, tak si 'moses' vyber aspon jednu konkretnu cast, s ktorou nesuhlasis, alebo si nebodaj presvedceny, ze je nepravdiva a napis vecnu odpoved. Ta moja sa ti nepaci. Mozno dokazes sformulovat nieco mudrejsie a kratsie.
Ano su ine dolezite temy, a je mi luto ze na protesty proti zmene trestneho zakona prislo tak malo ludi, a ze vobec vznikla takato vlada, ale ak vas to vyhecuje, pridte a dajte vaecsie cislo. Myslim, ze mnohi z pochodu za zivot sa pridaju radi, nie sme nepriatelia, iba sa nezhodneme vo vsetkom.
Ale myslim, ze na tuto vladu budu potrebne stovky tisic ludi a aj to nie na to, aby to polozili, ale aby sa ti ich prisluhovaci spamatali, ze o par rokov ich uz mocipani mozno nebudu chranit, a ze im to mozno za to az tak nestoji. Tak podme sa pretekat dajte viac ;) Ja som za.
K sexualnej vychove - riesim to v sebe, ale mne vychadza z toho rodinna vychova. Mna predstava, ze moje deti budu mat sex s mnohymi partnermi nenadchyna. Chcem, aby si dobre vybrali partnera, spoznali ho, jeho rodinu a nerobili unahlene rozhodnutia, aby si neublizili, alebo nebodaj aj neznicili zivot. Podla mna je sexu vsade okolo privela. Ludom z toho drbe, spravaju sa ako nesvojpravny a potom nechcu niest nasledky. Ale ak si tu sexualnu vychovu predstavujes takto, tak v principe suhlasim. Neviem kolko hodin je potrebnych na ucenie navliekania kondomu. Viem ale, ze ak to budeme ucit deti na zakladnych skolach, logicky si asi moznu mysliet, ze je to nieco, co prislucha ich vekovej kategorii. Ja by so skor riesil, ako realne vymoct to, ze deti nemozu fajcit, pit ani pozerat porno pre dosiahnutim 18 rokov. A ze to posledne s vobec nedari. Teda zavisi od rodicov, ale statistiky v tomto su krute. Cela spolocnost nad tym priviera oci, a akykovek navrh na obmedzenia je vysmievany, ale fakt je ze tu rastie zmagrena generacia, ktora ma nerealne predstavy o sexe, ktore su potvrdene stvkami hodin obrazkov hercov predstierajucich stastie.
https://www.youtube.com/watch?v=oQBKdy745xM
Marne sa snazis obhajit svoje unisono prejavy s ludakmi aj bolsevikmi. Mozes napisat akokolvek dlhy text ale vobec to neospravedlni Tvoju obsedantnu potrebu srat sa inym ludom do zivota...
Napisem to v skratke Moses.
Klames!
Si s tym spokojny.
Neplanujes sa nad svojim postojom zamyslat, preto si sa rozhodol dehonestovat cloveka, ktory ti odpoveda slusne.
Mne to pripomina ludi, oznacovanych ako dezolati.
Tvojim slovnikom povedane: Rozhodol si sa nestarat o druhych ludi. Nejaka tehotna mamicka nie je tvoj problem. Nech si to proste vyriesi, ved ma ako. Pojde na potrat a potom uz budu vsade len duhy a ruzove mraciky.
Ano, lebo ina moznost ako potrat neexistuje, ze?
Si smejd, ktory sa za slusnost iba schovava, pritom nemas problem sa bratat s so zmrdmi, ktori sa ani nepokusaju skryt svoj obdiv k totalitnym rezimom. Si proste zasrany curak a k takym si ja neberiem servitku ani nahodou. Kapisto?
Anonym - ze toto je tvoja predstava o sexualnej vychove hovori za vsetko a diskriminuje ta z akejkolvek diskusie na danu temu.
„K sexualnej vychove - riesim to v sebe, ale mne vychadza z toho rodinna vychova. Mna predstava, ze moje deti budu mat sex s mnohymi partnermi nenadchyna“
V súčasnosti zabrániť deťom dostať sa k informáciám o sexe jednoducho nie je možné. Jedine že by si ich zavrel do klietky. Môžeš im hovoriť, aby nezačínali priskoro, aby si partnera starostlivo vybrali, aby si počkali na toho pravého, čokoľvek, aj tak tomu nezabrániš. A je úplne jedno, či ťa to nadchýna alebo nie. Preto je dobré ich naučiť, že keď už, tak nech z toho nie sú následky. Aby nám nerodili šiestačky.
Takže výchova k rodičovstvu, pokojne aj takýto názov. Potom zlepšenie ekonomických podmienok, aby boli aj matky samoživiteľky schopné dieťa uživiť. A potom, pokiaľ sa pre to žena rozhodne, je to jej rozhodnutie.
Inak mňa vždy zaujímalo, ako by to sprísnenie / zákaz v reáli fungovalo? Príde žena na gynekológiu a lekár jej oznámi, že je v prvom/druhom mesiaci. Príde o mesiac/dva (neviem aké sú frekvencie) a lekár zistí, že prišlo k potratu. Bude sa zisťovať, čo bolo príčinou, či to bolo spontánne alebo si to nejako privodila? Ak sa zistí, že to bol spontánny potrat, to vyšetrovanie nebude pre ženu traumatizujúce? A keby zistili, že si nejako vyvolala potrat, pôjde do väzenia?
Moses a zhodneme sa aspon na tom, ze ta ina moznost je lepsia ako potrat, alebo je to pre teba, kvalitativne rovnaka uroven?
Napisal som vela veci, ktore podla mna nie su zanedbatelne, ale nemusime sa o tom bavit. Z tvojich odpovedi to skor vyzera, ze je tato tema pre teba citliva, a ak nechces nemusime sa o tom bavit dalej.
sarmantna teplaren, mozno ma to diskvalifikuje z debaty. Mozno su ale diskriminovani (to slovo si pouzil) ludia, ktori su zahadzani obsahom nevhodnym pre ich vek a my sa to snazime hasit vychovou v skole, ktora ma zabranit najhorsiemu.
Ja som skor za to, aby sme pozerali na to najlepsie. Ideal. Najst si partnera, najprv sa priatelit, spravit rozhodnutie a zit s nim svoj zivot tesit sa z neho (zivota aj partnera) a potom spokojny umriet. Niekto v ocakavani niecoho vaecsieho a niekto spokojny s tym, ze zil najlepsie ako vedel, ze do toho dal vsetko.
A sexualita ma byt toho sucastou. Mozno su aj ine idealy, ale mne tento pride ako dost vseobecny a prijatelny aj pre neveriacich ludi.
Samozrejme su ludia, ktori preziju svoj zivot bez partnera. Je asi tazsie takto zit, ale stale to moze byt naplneny zivot, radostny, kde clovek moze na konci odist spokojny.
Nespravne zita sexualita v tomto mojom ideale moze narobit dost vela komplikacii, ale samozrejme, je aj vela inych pricin, preco sa to takto nemusi podarit. Takze ja by som bol, za to viest deti tym idealnym smerom a sexualita nech je toho sucastou. Kedze na vela veci nas v zivote skola pripravuje, mohla by aj na manzelstov-rodicovstvo, lebo toto ma mnoho ludi spolocnych, na rozdiel od roznych karier.
AP
dostat sa k info o sexe sa dnes neda zabranit.?
No mna info o sexe stve menej, ako pornografia samotna.
Lebo ak pridu deti za mnou s niecim novym, viem sa s nimi o tom rozpravat. Ale o com sa budeme rozpravat, ked im nejaky spoluziak pocas prestavky bude pustat porno. Urcite z toho bude rozhovor, len ja neviem konkurovat vybliskanej fake produkcii na stastie.
Ak si vezmeme vek ZS. Dieta ma niekolko miest vyskytu.
Domov, skola, kruzky a na druhom stupni aj nejaky volny pohyb vonku.
Drvivu vaecsinu toho casu sa deti nachadzaju v objektoch s dospelymi, alebo ktore dospeli spravuju. Mne tvoj vyrok pride trochu ako rezignacia (ak info o sexe neberiem knizku z biologie), toto vseobecne vnimam v nasom svete dospelych. Zlahcovanie a rezignacia v tejto oblasti. Ak je to raz od 18 rokov, ako je mozne, ze sa k tomu dostane dieta, ktore chodi na ZS, nie jedno - statistiky hovoria, ze vaecsina. Nemusite mi pisat sposoby (ale aj mozte, ja sa rad poucim). Vacsinou totiz zaznie, ze od ostatnych deti... Tak kde je problem. To sme my rodicia, co to mame v rukach. Ak donesie do skoly dieta porno casopis, lebo ho slohlo otcovi to sa da aj zo strany skoly riesit, ak sa na to teda pride. Ale deti sa radi pochvalia, takze sa na to vaecsinou pride. No co s tym v dnesnej digitalnej dobe??? Ak ste to niekedy riesili dajte navrhy. Lebo mna dost stve, ze tieto sracky na nas vybiehaju zovsadial, a ako by sa nedalo zabranit tomu, aby to prestalo plnit internet a nicit zivoty ucinkujucim aj pozerajucim. Ale nie je to neriesitelne, ved internet a zariadenie, maju deti tiez od rodicov, ti su spravcami.
Je aj mozne to neriesit, nechat deti pred pocitacom s telefonom s pristupom na internet. To je pre mna blizko toho, ze ho vylozite blizko cervenej ulicky s knizkou, aby sa ucilo a dufate, ze bude citat tu knihu a nepojde sa pozriet do tej cervenej ulicky.
Jasne ze mam v plane hovorit s detmi, nemusi to robit za mna skola alebo spoluziaci. Zial tam je konflikt v case, kedy by som si predstavoval ja, ze to detom poviem a spoluziaci pouceny ulicou, resp. teraz uz internetom.
Siestacky rodia v specialnych socialnych skupinach, tam je ale vela prace so vsetkym, tak neviem, ci by som sa do toho pustal.
Inak pre mna plati to, co som pisal. Za dieta je zodpovedny rodic, kam ho posle, komu ho zveri, ci odkontroluje jeho aktivitu je na nom. Ak to budeme robit dobre, noazaj nehovorim o nejakom sledovani, ale o rozumnom voleni miest a ludi, ktorym nase deti zverime, tak vo vseobecnosti, by to malo fungovat, lebo sa prilezitosti minimalizuju.
Ekonomicke podmienky - viem, ze nie pre kazdeho rovnako, ale vo vseobecnosti na Slovensku su najlepsie ake kedy boli. Aj ked terajsia vlada uz zacala pracovat na tom, aby to tak neostalo. Ale mozu byt individualne pripady, tie samozrejme ma riesit stat - vieme ze to tak nie je, a su mnohe organizacie, ktore sa snazia pomahat. A je tu aj sirsia rodina, ak funguje, moze sa postarat - priam by to mala byt prva moznost.
Zakaz potratov - to by znamenalo zrusit zakon, ktory zaviedli komunisti a sposobili celu tuto situaciu na Slovensku. Ak by to tak nebolo, teraz by sme tu mozno riesili to, ci je vhodne prijat zakon, ktory v nejakej podobe umozni zene dieta nedonosit.
Debaty by mozno boli rovnake, akurat fakticky stav by bol uplne opacny.
Tam so ja az nechcel ist. Chcel som len ukazat, ze ten prispevok, ktory nebol vtipny, bol silne zavadzajuci, preto som napisal, co a kto na pochode bol.
Iste by pomohlo, keby zena nie len mala zo zakona moznost ist na potrat lebo chce - bez udania dovodu, ale aby robila zodpovedne rozhodnutie. V komforte casovom, socialnom a inom. To znamena vsetka potrebna podpora a pravdive informacie, co znamena potrat pre zenu.
Nemozno tu opomenut lekarov, ktori isli studovat, aby zivoty zachranovali. Nesmu byt nuteni robit nieco, o com su presvedceni, ze je nespravne.
Dieta ma vzdy aj otca, ak by to nebol ten pripad, ze ten ju na potrat poslal, tak by mal byt ohlad brati aj na neho. Niektorym otcom by to naopak mohlo byt velmi luto.
Proste je vela veci, ktore sa daju urobit aj bez toho, aby sa hovorilo hned o uplnom zruseni potratov a ich vysetrovani.
A potom su tu zeny, ktore potratili prirodzene aj umelo. Maju svoje trapenia. Tvarit sa ze vlastne sa nic hrozne nestalo im nepomaha, mnohe z nich vedia, citia o co prisli a hladaju sposob ako zit dalej. Aj tu sa da vela spravit, veci zoficialnit a netvrdit im, ze z nich niekto vybral, nieco co nebolo dieta, lebo oni to vidia a citia inak.
Ucim na ZŠ, môžeš mi veriť, ze väčšina rodičov bud nema čas alebo im je to jedno. A skus im to povedať, roznesu ta v zuboch.
Na moje otázky ohľadom praktickej realizácie zákazu si vo svojom traktate neodpovedal.
A len na okraj, mylis sa ešte v jednej veci. Siestacky nerodia len vvspecialnych socialnych skupinach, ako si to tak kulantne nazval. Prípad z tohto roku bolo dievča biele ako stena, z pomerne zabezpecenej slusnej rodiny. Ďalšia k tomu nemala daleko.
čo je mútne za život?
anonym - ja tvoje eseje rozumiem tak, ze pre teba je definicia sexualnej vychovy skryta v slovnom spojeni "sex po svadbe", co je naozaj veeeeeeeeelmi zuzene chapanie. A ako keby sex po svadbe bol vseliekom na prevenciu potratov.