bukasovymasiv
Marxistický vrah Zdroj: mydlič baranov Ľuboš
 
Guláš Matiáš
Guláš Matiáš | 6.10.2024 06:55

A keďže si to dal na Guláš tak to bude asi vtipné.


Gargamel
Gargamel | 6.10.2024 08:47

Max - vieš mi dať k tým tvrdeniam nejaký zdroj? Viem, že nebol určite bezchybný (v danom čase napr. Američania v tom regióne robili skutočné zverstvá = doložené/priznané), ale čo som si k nemu vedel dohľadať/doštudovať ja, tak si to trošku prestrelil (dokumenty aj zo západného sveta). A to teda baranomydliča vôbec, ale vôbec nemusím...

Podľa mňa je to iba umelo vytvorený hrdina v danej situácii (vhodný pre propagandu komunistických krajín naprieč svetom) - bol v správnom čase na správnom mieste a k tomu pomohla práve pôvodná foto, ktorú si aj ty sem dal ako grafiku.

O tom, čo si ty napísal, písala pred veľmi veľa rokov antipropaganda (zo západu). Tak preto ma zaujíma, odkiaľ si čerpal tieto informácie ty? Pozor, nemýliť si Ernesta Guevara s Fidelom Castrom!, aj keď boli najkamoši ;)

Dokonca na wiki nájdeš iba asi to najhoršie "kde okrem iného dozeral aj na popravy desiatok bývalých Batistových vojakov a policajtov, ktorí boli usvedčení zo závažných zločinov a represálií uskutočňovaných počas Batistovho režimu."

//pre zaujímavosť - Leo Messi sa narodil o 59 rokov a 10 dní neskôr v tom istom meste (Rosario) ako Ernesto Guevara


Hovado
Hovado | 6.10.2024 09:53

Nik si ich nemýli ale ak boli naj kamoši tak je to jedno. Vrah ako vrah


Lodovik
Lodovik | 6.10.2024 11:19

@Hovado to aj ucastnici SNP boli vrahovia?


Mick
Mick | 6.10.2024 11:33

Lod, pokial popravovali zajatych, ano.
Max, fotografovi sa podarila dobra fotka, pekne sa vynima na trickach.


Gargamel
Gargamel | 6.10.2024 12:53

Hovado | 6.10.2024 09:53
- tak neviem, či boli najkamoši, ale myslel som, že "kolektívna vina" je skôr doménou dezolé scény, ktorá si nepotrebuje overiť informácie. Najmä kedy tie "vraždy" a za akých okolností (napr. platné zákony o treste smrti...) boli vykonané. To nie je obhajoba jeho činov, len si treba možno trošku doštudovať tie "konkrétne činy".

Mick | 6.10.2024 11:33
"pokial popravovali zajatych, ano." - myslíš popravovanie tých "zajatcov", čo predtým popravovali bežných ľudí pod diktatúrou? (áno, potom pokračovala zas iná)

Takže s tvojou logikou Mick, všetci účastníci SNP (@hovado "naj kamoši") boli vrahovia (aj tí, čo nepopravili ani jedného vraha z Hlinkovej gardy...). Nuž Kotleba by teraz asi aj zatlieskal ;)

Fakt som prekvapený, že aj na "druhej strane" môže byť takýto jednoduchý obmedzený názor. A čo je horšie, bez odpľutia si, aj ho šíriť ďalej. :(

//v rámci generalizovania = Dubček môže za smrť Horákovej? Však aj on bol "naj kamoš" (nech pod tým hovado myslí čokoľvek) s tými, čo to dopustili. Nevadí, že roky nesedia, "naj kamoši" boli aj potom ;)


Max Hardcore
Max Hardcore | 6.10.2024 15:54

mnohí marxistickí ultraľavičiari sa ešte stále hlásia k ideálom sprostého vraha Guevaru.
Che Guevara však nebol žiadny bojovník za slobodu.
Guevara bol sprostý vrah, primitívny zabijak.
Vyšinutý psychopat, ktorý sa už počas éry gerilových bojovníkov
v kubánskej Sierre Maestre osobne venoval likvidácii tých,
ktorých on, považoval za zradcov.
Prezývali ho Malý mäsiar z La Caba?e. Prečo?
Osobne dohliadal na popravy desiatok ľudí,
mnohí z nich boli odsúdení na smrť po súdnom konaní,
ktoré trvalo 30min., alebo aj menej,
drvivá väčšina z nich boli nevinní zo zločinov,
z ktorých boli obvinení marxistickými vrahmi.
Tento sprostý vrah uviedol vo svojom prejave v decembri 1964
pred Valným zhromaždením OSN, povedal: „Vraždili sme, vraždíme a budeme vraždiť, kým to bude potrebné.“

Che Guevara podporoval zakladanie koncentračných táborov
aj všetky ohavnosti, ktoré sa v nich odohrávali.
Kubánsky režim v 60. rokoch zatváral do koncentračných táborov ľudí, ktorých považoval za nepohodlných.
Homosexuálov, katolíkov, jehovistov,
tých, ktorí vyznávali afrokubánske náboženstvá,
fanúšikov Beatles a iných rockových kapiel“.
Che Guevara bol obzvlášť homofóbny.
Idealizácie Che Guevarovej osoby chytili „mnohí ultraľavicoví intelektuáli po celom svete spolu s jeho teóriou "hombre nuevo", teda Novom Človek,
čo bola myšlienka už predtým implementovaná
leninisticko-stalinistickým komunizmom a
mussoliniovským a hitlerovským fašizmom a Národným Socializmom“.


Hovado
Hovado | 6.10.2024 16:13

Gargamel s tými najkamošmi si začal ty tak ty vysvetľuj ako si to myslel. Ak podľa teba Guevara nebol vrah tak kontaktuj svetových historikov a vyjasnite si to


| 6.10.2024 16:52

Takže už aj z toho sa smejeme? Apoň si pripomeňme jeho koniec. Zajali ho živého a poslali správu do centra junty. Plukovníci ťažko rozdumovali celú noc, až jeden z nich si položil rečnícku otázku:
- Ale prečo ho zajali živého?
- Presne tak!... a veliteľovi oddielu poslali telegram "Nikto nebol zajatý".
Ale presiaklo, že Che Gevaru mali živého. Jeden dotieravý novinár sa pretlačil k veliteľovi oddielu a pýta sa:
- Povedzte nám, aká je pravda?
- Pravda je taká, že je mrtvý. Ostatné je len beletria.


Mick
Mick | 6.10.2024 17:03

Gar, asi si nepochopil, vravim, ze vo vojne sa zabija, su to vojaci, (partizani), ak niekoho zabiju, nie je to vrazda v nasom ponimani. Ale ak niekoho zajmu a bez sudu popravia, je to ina situacia.
Su ukrajinci, co bojuju za svoju zem, vrahovia? Nie su, ale ak popravia zajatca bez priciny (aj ked videli jeho zlociny), su to vrahovia.


DDTT
DDTT | 6.10.2024 18:31

Odpovede na pôvodnú otázku sú dve:
1-Jánošíkovský syndróm - hoci to bol len hamižný vrah, postupom času sa objavuje tendencia vnímať ho ako bojovníka proti útlaku, k čomu sa pripája postupne legendizácia jeho osoby.
2- bol to veľký fešák


Lodovik
Lodovik | 6.10.2024 20:30

@Mick No ked sa ukrajincov opytas, co sa s tymi zajtymi rusmi stalo, tak vraj zomreli na covid. True story.


Gargamel
Gargamel | 6.10.2024 21:05

Hovado | 6.10.2024 16:13
áno, písal som " Pozor, nemýliť si Ernesta Guevara s Fidelom Castrom!, aj keď boli najkamoši"
a ty: "Nik si ich nemýli ale ak boli naj kamoši tak je to jedno. Vrah ako vrah"
- toľko ku najkamošom a "vrah ako vrah"
"Ak podľa teba Guevara nebol vrah tak kontaktuj svetových historikov a vyjasnite si to" - pošli kontakt aj s nejakým zdrojom, vďaka ;) (o.i. nikde netvrdím, že nie je vrah, to len keby si sa chcel chytiť tvojho pomenovania) ... skúsme napr. Jon Lee Anderson - nie je to "svetový historik", ale nejaký ten životopis napísal, well ;)


Mick - ok, tie "súdy" tam ale boli (nie netrvali ako u nás niekoľko rokov :) ), aj svedkovia dokonca boli (napr. pozostalí). Keby sme sa bavili po zvrhnutí režimu a nastolení zas rovnakého... (inak toto je z odtajnených zdrojov CIA, ktorá im, resp. obom stranám tak "trochu" pomáhala)
Ak sa bavíme o jeho obdobiu partizánčiny, bol tak nejaký rozdiel v činnosti tých a našich (vr. sovietskych)? To nie je ačohentizmus, ale ako píšeš "ak niekoho zabiju, nie je to vrazda v nasom ponimani"


Max Hardcore | 6.10.2024 15:54
áno, toto sa šírilo západom a aj u nás po 89 celkom všade. Potom prišiel čas odtajnenia nejakých tých spisov, a "niektoré veci" = takmer všetky veci sa začali rozprávať inak (pohľad z oboch strán po skončení studenej vojny). Opäť, nie je to jeho ospravedlňovanie, ale to čo ty píšeš/zdieľaš, by ani sám Blaha aj s tými invektívami, lepšie na "triedneho nepriateľa" nenapísal :D (prepáč, ale fakt tu tak niekedy vyzeráš).
A pritom bol Ernesto podporovaný USA/CIA, aj keď jeho ukončenie pôsobnosti tak trošku spôsobilo USA/CIA (už vraj neposlúchal).

Max - vieš mi dať prosím zdroj, odkiaľ máš tento umelecký opis? Rád si to prečítam celé. Ďakujem. Možno je aj na tom niečo pravdy...

K prejavu v OSN - vieš to dať aj v origináli, napr. španielsky alebo anglický prepis? ;) Vieš, možno si sa iba pomýlil... Predpokladám že zvyšok okrem tvojho upraveného citátu si už nečítal, nezaujímal ťa, však? Napr. "Patria o muerte!"

Fakt, poprosím o zdroj z čoho si čerpal, lebo to vyzerá na doplnenie si vedomostí od "svetových historikov" ;)


Max Hardcore
Max Hardcore | 6.10.2024 21:51

gargamel ,
tebe nestačí, koľko ludí povraždili marxisti v 20tom storočí ?
a ty pochybuješ, že prašivý marxista Guevara nebol sprostý vrah ?
Veď to bola rovnaká prašivá marxistická sviňa ako
Lenin, Mao, Pol Pot, Stalin....


Gargamel
Gargamel | 6.10.2024 22:34

Max Hardcore | 6.10.2024 21:51
však ok, ak to berieš takto, tak ako tvoj "prístup" k téme marxizmu tak nič s tým neurobím ;)

Žiaľ, presne takto uvažuje "druhá strana" napr. o LGBTI (však si nevidel, ako sa predvádzajú na pochodoch bohviekde..., videl si, ako obliekajú tie lezby svoje deti... = všetci sú takí), alebo o progresívcoch, liberáloch, ekológoch... (stačí jeden extrémista zo skupiny a ostatní sú rovnakí)

Xtý-krát sa zopakujem - neobhajujem jeho činy, dokonca ani nie som naklonený k témam marxizmu (i keď niektoré hrozienka...?!?). No viem sa vžiť do danej doby, predstaviť si možnosti bežných ľudí (najprv nenažraní kapitalisti, neskôr diktátori)... ...a prečo je Kuba stále tam, kde je. Tam sa nestane "nežná revolúcia" a iný typ zmeny je len na spôsob a lá Che/Fidel, pokiaľ im to samozrejme iné mocnosti doprajú/pomôžu/zafinancujú a neskôr nezrušia.


Hovado
Hovado | 7.10.2024 08:25

Gargamel som rad že sme si vyjasnili kto začal s najkamošmi vrahmi. Vygoogliť sa da kopec zdrojov svetových historikov kde ho popisuju ako vraha, ale už sa nemame o čom baviť keďže si už prestal tvrdiť že nie je vrah


Gargamel
Gargamel | 7.10.2024 08:34

Hovado | 7.10.2024 08:25
"keďže si už prestal tvrdiť že nie je vrah" - no, takže prosím cituj ma, kde tvrdím, že nie je vrah ;) (nie je tu tak veľa textu, tak šup šup)

A touto logikou (aj hore s Mickom rozobranou), teda nazývaš účastníkov SNP (partizánov) vrahmi? Však ok, tvoj pohľad na vec. ;)


Mick
Mick | 7.10.2024 09:27

Gar, pozor, kde tvrdím, ze ucastnici SNP boli vrahmi? SNP bolo vojenske povstanie, ak partizani (aj tam boli dezolati, co dostali zbraň) zabijali zajatcov, boli to ojedinele vyciny.


Gargamel
Gargamel | 7.10.2024 10:00

Mick | 7.10.2024 09:27
nie, to netvrdíš, ale píšeš "vravim, ze vo vojne sa zabija, su to vojaci, (partizani), ak niekoho zabiju, nie je to vrazda v nasom ponimani." - čiže to nepíšem pre teba, ale pre Hovado (s tvojím odôvodnením) a jeho následnú "logiku" (partizán ako partizán, rovnaké skutky rovnaké pomenovanie...).


Hovado
Hovado | 7.10.2024 12:11

Gargi obhajoval si jeho povest ked sme ho nazvali vrahom, to fakt chceš slovičkariť? toto ma nebavi, ako hrať šach s holubom...


Gargamel
Gargamel | 7.10.2024 13:06

Hovado | 7.10.2024 12:11

hmm, aj to je "argumentácia" a záverečné pomenovanie vhodné celého tvojho príspevku k tejto diskusii - ďakujem.

"obhajoval si jeho povest" - muhahaha, ale nie, nežiadam citovať ma, veď načo, šach/holuby/domýšľanie/...

Alebo ešte to skúsiš s ďalším stupňom zjemňovania svojich neprávd:
1. "keďže si už prestal tvrdiť že nie je vrah"
2. "obhajoval si jeho povest ked sme ho nazvali vrahom"
3. ...

Ak by si fakt hral šach s holubom, tak ty si sem pridal/prispel vlastne iba tým, čo ten holub pred odletom zanechal.


Hovado
Hovado | 7.10.2024 14:35

fakt ako v školke, nič netvrdiš a slovičkariš. Ty sa musiš riadne nudiť


bonelessx
bonelessx | 7.10.2024 16:44

bol to impotent satanista a chuj (zmixoval som pojmy z krcmy) no a potom kokot. takze, ho vyznava na slovensku jeden jediny kokot = blaha, ktory smrdi v EU berie astronomicky plat a co spravil teraz pre slovensko? NIIIIIIIIIIC curak co patri do kanala


Gargamel
Gargamel | 7.10.2024 18:25

Hovado | 7.10.2024 14:35

ok, tvoj názor (to je dnes populárne mať ho na čokoľvek aj bez...). Ak sa budeš niekedy aj ty nudiť, tak skús napr. Jon Lee Anderson (možno nájdeš, že sa niečím v prospech východu diskvalifikuje - rád sa doučím), prípadne nejaký z tých tebou spomínaných "kopec zdrojov svetových historikov kde ho popisuju ako vraha". Ideálne faktograficky, nie voľná beletria ako sem dal Max (ideálne po odtajnení spisov od CIA).

Je úplne jedno, či veríš vymyslenej propagande zo západu, alebo z východu. Tie z východu sa ti zrejme nepáčia, ale tým zo západu asi nekriticky tlieskaš, však? (iba moje domnienky, nič viac, a zjavne nie si sám) Možno som mal len nejakú mylnú predstavu, že takto je to iba z tej jednej strany...


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader